زوم کن و زون کن

ساخت وبلاگ

در آخرین قسمت از سری مقالات بهترین مستند‌های تاریخ سینما، سراغ معرفی ۵ مستند برتر تاریخ خواهیم رفت که تماشای آن‌ها برای هر علاقه‌مند به مستندی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی محسوب می‌شود. با زومجی همراه باشید.

۵-Free to Play

بهترین مستندهای تاریخ

مستند Free to Play، توسط کمپانی مشهور ولو ساخته شده و محوریت اصلی آن پیرامون بازی بزرگ Dota 2 است. این بازی امروزه تبدیل به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی شده است و مسابقات بسیاری در سراسر جهان پیرامون آن برگزار می‌شود. مستند Free to Play درباره یکی از همین مسابقات یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین مسابقه این بازی در سال ۲۰۱۱ یعنی Inteational 2011 ساخته شده و بر روی سه گیمری تمرکز دارد که برای حضور در این مسابقات عازم شهر کلن آلمان می‌شوند.

بندیکت لیم، یکی از این سه گیمر است که از کشور سنگاپور به کلن آمده و کاپیتان تیم سایت گیمینگ محسوب می‌شود. گیمر دوم کلینتون لومیس، کاپیتان آمریکایی تیم آنلاین کینگدام و گیمر سوم هم دنی ایشوتین از تیم اوکراینی Na’Vi است. تمامی این سه نفر هدف خاص خود را از شرکت در این مسابقه و کسب جایزه هزار دلاری‌اش دارند که بیشتر آن مربوط به مسائل شخصی‌شان می‌شود و این مستند نشان می‌دهد که چطور بازی کردن می‌تواند از یک سرگرمی صرف به چیزی بسیار مهم‌تر تبدیل شود. برای مثال، ایشوتین پس از مرگ پدرش سراغ بازی کردن رفته و قصد دارد خود را از این طریق ثابت کند یا در قسمتی از مستند می‌بینیم که لیم چطور برای شرکت در این مسابقات مجبور می‌شود تا از مدرسه و امتحانات پایانی فرار کند.

Free to Play علاوه بر اینکه یک مستند جذاب مرتبط با بازی است، جنبه‌های دیگری از بازی‌های ویدیویی و اهمیت بسیار بالای آن‌ها را نشان می‌دهد.

۴- Samsara

بهترین مستندهای تاریخ

Samsara را به جرات می‌توان متفاوت‌ترین مستند این لیست نامید، چرا که در این مستند هیچ خبری از گویندگی نیست و فقط شاهد فیلم‌هایی هستیم که از کشور‌های مختلف ضبط شده و در کنار هم قرار داده شده‌اند؛ به‌طور دقیق‌تر، ران فریک برای ساخت این مستند، چهار سال زمان صرف کرده و به ۲۵ کشور دنیا در پنج قاره سفر کرده تا فیلم‌هایی را با فرمت ۷۰ میلی‌متری ضبط کند و سپس با کنار هم قرار دادن آن‌ها، یک مستند بسیار زیبا خلق کرده است. مستندی که در آن شاهد عجایب و شگفتی‌های جهان هستی و نحوه زندی مردم گوشه و کنار دنیا هستیم.

یکی از مواردی که باعث جذابیت Samsara شده، نمایش تضاد‌هایی از زندگی مردم دنیا است؛ برای مثال در جایی از مستند شاهد زندگی مردم در مدرن‌ترین کلان‌شهرهای آمریکا هستیم و بلافاصله پس از آن زندگی مردمی در قلب یک دهکده نمایش داده می‌شود. به‌علاوه وجود تصاویری از زیباترین قسمت‌های دیدنی جهان از معابد و جنگل‌ها گرفته تا شگفتی‌های طبیعی مثل کوه‌های آتشفشانی، باعث می‌شود تا Samsara به یکی از دیدنی‌ترین مستند‌های جهان تبدیل شود که شما را به سفری زیبا و آرامش‌بخش به زیباترین شگفتی‌های جهان می‌برد.

۳- Human

بهترین مستندهای تاریخ

در سراسر جهان، نزدیک به ۷/۵ میلیارد نفر در قالب نژاد‌های مختلفی زندگی می‌کنند. مردمی که از نظر ظاهر، رنگ پوست و هیکل تفاوت‌های زیادی دارند. مستند Human توسط یان آرتوس برتراند و تیم ۲۰ نفره وی در طی مدت سه سال و در بیش از ۶۰ کشور جهان فیلمبرداری شده و شامل مصاحبه رودرو با بیش از ۲ هزار نفر است. این مستند ۱۸۸ دقیقه است و به جرات می‌توان آن را بهترین مرجع برای شناخت مردم سراسر جهان نامید؛ چرا که زندگی آن‌ها، از زبان خودشان و بدون هیچ سانسوری روایت می‌شود.

مستند Human به قدری تاثیر‌گذار است که اولین بار در مجمع جهانی سازمان ملل و با حضور بان کی-موون، رییس این سازمان، پخش شد و توانست همه را به تحسین وادار کند. این مستند همچنین به شش زبان ترجمه شده و از طریق سایت یوتیوب هم قابل تماشا است. به‌علاوه Human از دید منتقدین هم یکی از بهترین مستند‌های ساخته شده است و نمره عالی ۸/۸ در سایت IMDB نشان از محبوبیت بالای آن در بین مردم نیز دارد. به‌علاوه سالار عقیلی، خواننده ایرانی هم در یکی از موسیقی‌های این مستند را خوانده است.

۲- Cosmos: A Spacetime Odyssey

بهترین مستندهای تاریخ

Cosmos: A Spacetime Odyssey یک مستند سریالی است که در سال ۲۰۱۴ و در قالب ۱۳ قسمت پخش شد. از این مستند به عنوان یکی از بهترین مستند‌های علمی تاریخ یاد می‌شود که سرمایه‌گذاری عظیمی هم برای ساخت آن شده تا پدیده‌های علمی به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند. اگر از علاقه‌مندان مستند‌های علمی هستید، حتما باید این فیلم را تماشا کنید. در این مستند مواردی مثل شناخت دقیق مولکول‌ها، بررسی امکان حیات در سیارات دیگر، چگونگی کشف الکتریسیته، تخمین عمر کره زمین و موضوعات مشابه را تماشا خواهید کرد که هم به لطف صداگذاری و گویندگی بسیار حرفه‌ای آن جذاب هستند و هم یک مرجع علمی محسوب می‌شوند که باعث افزایش اطلاعات‌تان خواهد شد.

این مستند جایزه بهترین مستند سال و نیل تایسون، مجری آن، هم جایزه بهترین مجری سال را در سال ۲۰۱۴ از دید منتقدین برنامه‌های تلویزیونی دریافت کرد و به‌علاوه برنده ۱۲ جایزه امی از جمله جایزه بهترین مستند سال شد. البته از آنجایی که این مستند تمامی قضایا و حتی پدید‌ آمدن زمین را کاملا از دید علمی بررسی می‌کند، مورد انتقاد برخی از رهبران مسیحیت قرار گرفت. ولی امتیاز بالای فیلم از دید منتقدین و طرفداران و جایزه‌های کسب شده، نشان می‌دهند که Cosmos: A Spacetime Odyssey تا چه حد باارزش است.

۱- Planet Earth

بهترین مستندهای تاریخ

مگر می‌شود مقاله‌ای در مورد بهترین مستند‌های تاریخ نوشت و نامی از Planet Earth شبکه ‌BBC نبرد؟ مستندی که در سال ۲۰۰۶ و در قالب ۱۳ اپیزود پخش شد و هنوز هم که هنوز است، از آن به عنوان بهترین مستند حیات وحش تاریخ یاد می‌شود. ساخت این مستند نزدیک به ۵ سال طول کشیده و از لحاظ هزینه، گران‌ترین مستندی است که شبکه BBC تا به امروز ساخته است. کوه‌ها، آب‌ها و دریا‌ها، غار‌ها، بیابان‌ها، سرزمین‌های یخی و اعماق اقیانوس‌ها به همراه چند مورد دیگر،‌ قسمت‌های این مستند را تشکیل می‌دهند.

بدون شک موردی که Planet Earth را از تمام مستند‌های مشابه متمایز می‌کند، کیفیت فوق‌العاده ویدیو‌های ضبط شده به لطف داوگ آلن است و در کنار آن موسیقی‌های زیبایی که جورج فنتون ساخته در کنار گویندگی دیوید آلتنبورگ، باعث می‌شوند تا حین تماشای هریک از قسمت‌های این مستند غرق شگفتی‌های کره زمین و مناطق مختلف آن شوید. به‌علاوه بخش دیگری که جذابیت زیادی به این مستند‌ها بخشیده، به تصویر کشیدن زندگی جاندارانی است که در هریک از محیط‌ها زندگی می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا به جرات این مجموعه را یکی از بهترین مستند‌های تاریخ و بهترین مستند مرتبط با حیات وحش بنامیم.

نظرات خود را در مورد مستند‌های معرفی شده در این قسمت با زومجی در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار zoooom بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:37

هفته گذشته بود که الکترونیک آرتز بازی Madden NFL 17 را به طور رسمی معرفی کرد و حالا چند تصویر به همراه اطلاعات اولیه از بازی منتشر شده‌اند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

به تازگی صفحه مربوط به بازی Madden NFL 17 در فروشگاه ایکس‌باکس با چند تصویر از این بازی بروز شده است. این تصاویر که مربوط به گیم‌پلی بازی هستند، راب گرونکوفسکی، آنتونیو براون و وون میلر، قهرمانان شناخته شده‌ فوتبال آمریکایی را به نمایش می‌گذارند. در این صفحه همچنین اطلاعاتی رسمی از بازی ذکر شده است که بیان می‌کند حالت پرطرفدار «فرانچایز» (Franchise) در این شماره از بازی نیز وجود دارد و تغییرات فراوانی در بخش‌های مختلف آن صورت گرفته است. گفته می‌شود که Madden NFL 17 متعادل‌ترین گیم‌پلی در تاریخ این مجموعه را به نمایش می‌گذارد و مکانیزم‌های جدیدی را در بخش هدایت بازیکن صاحب توپ و همچنین هوش مصنوعی در بخش دفاعی معرفی می‌کند.

علاوه بر این مشخص شده که تصویر راب گرونکوفسکی (بازیکنی که با شماره ۸۷ در تصاویر بالا مشاهده می‌شود) روی جلد Madden NFL 17 نقش خواهد بست. جالب است که امسال برخلاف سال‌های گذشته، الکترونیک آرتز برای انتخاب بازیکن روی جلد مجموعه Madden NFL نظرسنجی برگزار نکرد و پس از سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار خودش یک بازیکن را برای این منظور در نظر گرفت.

تاکنون مشخص شده که Madden NFL 17 حداقل در سه نسخه مختلف عرضه خواهد شد؛ علاوه بر نسخه معمولی که با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد، بازیکنانی که می‌خواهند به اشتراک یک ماهه EA Access و همچنین آیتم‌های مختلف بخش Ultimate Team دسترسی داشته باشند می‌توانند با پرداخت ۸۰ یا ۱۰۰ دلار، نسخه‌های Deluxe یا Super Deluxe بازی را تهیه کنند.

بازی Madden NFL 17 در تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور) و قبل از شروع فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ مسابقات فوتبال آمریکایی، برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار zoooom بازدید : 288 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:37

محبوبیت بالای فیلم‌ها و عدم امکان خرید یا تماشای آن‌ها در سینما، باعث می‌شود تا افراد زیادی روش دانلود غیرقانونی را برای تماشای فیلم انتخاب کنند. با زومجی همراه باشید تا ببینیم کدام فیلم‌ها در هفته گذشته بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی را ثبت کرده‌اند. دانلود غیرقانونی فیلم‌ها و بازی‌ها، یکی از روش‌های به دست آوردن این نوع محصولات است که از قضا طرفداران بسیار زیادی هم در سراسر جهان دارد. البته این مسئله در مورد بازی‌ها کم کم محبوبیت خود را به دلیل کرک نشدن بازی‌های پی‌سی و هک نشدن کنسول‌های نسل هشتمی از دست می‌دهد، ولی در مورد فیلم،‌ روز به روز شاهد رشد آمار دانلودکنندگان غیرقانونی هستیم. نکته جالب‌تر اینکه این روز‌ها فیلم‌ها با گذشت تنها چند روز از اکران رسمی، با کیفیت ضبط شده از پرده نسبتا خوبی در دسترس قرار می‌‌گیرند که نشان از پیشرفت فناوری دارد و در نتیجه مخاطبان خیلی زود می‌توانند فیلم‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند.

این قضیه البته قطعا به ضرر کمپانی‌های فیلم‌سازی است، ولی اگر واقع‌گرا باشیم، امکان جلوگیری از پخش و دانلود فیلم‌ها امری کاملا غیرممکن است. حتی در موارد فیلمی مثل هشت نفرت‌انگیز (Hateful Eight) نسخه بسیار با کیفیتی از فیلم خیلی زود در سایت‌های تورنت قرار گرفت که البته عواقب بدی هم از نظر اقتصادی برای سازندگان داشت. با این حال بررسی فیلم‌هایی که در طول یک هفته بیش‌تر به صورت غیرقانونی و از طریق سایت‌های تورنت دانلود شده‌اند، از این نظر حائز اهمیت است که نشان می‌دهد کدام فیلم‌ها محبوبیت بالایی در بین مخاطبان دارند و به نوعی یک منبع غیررسمی برای سنجش میزان محبوبیت فیلم‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل از این پس در زومجی و به صورت هفتگی، فیلم‌هایی را که طی هفته گذشته بیشترین حجم دانلود غیرقانونی را به خود اختصاص داده‌اند، معرفی خواهیم کرد.

در هفته گذشته، بیشترین دانلود غیرقانونی مربوط به فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»‌ (Captain America: Civil War)‌ بود که از قضا در باکس آفیس هم عملکرد بسیار خوبی از خود به ثبت رسانده است. این فیلم فعلا فقط با کیفیت پرده TC قابل دانلود است که البته چه از نظر بصری و چه صوتی کیفیت قابل قبولی دارد. در رتبه دوم نسخه Web-dl فیلم کمدی «چگونه مجرد باشیم» (How To Be Single) حضور دارد که هفته گذشته در رتبه اول دیده می‌شد. رتبه سوم در اختیار فیلم «شکارچی: جنگ زمستان» (The Huntsman: Winter War) قرار دارد و «لندن سقوط کرده» (London Has Fallen) هم در جایگاه چهارم دیده می‌شود. در نهایت مکان پنجم این جدول هم در اختیار فیلم «زولندر ۲» (Zoolander 2) قرار دارد.

در پایان می‌توانید اسامی ۱۰ فیلم با بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را در جدول زیر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام فیلم
نمره در سایت IMDB

۱

Captain America: Civil War
۸/۴

۲

۱
How to be Single
۶/۲

۳

The Huntsman: Winter War
۶/۲

۴

London Has Fallen
۶

۵

۲
Zoolander 2
۵

۶

۴
Zootopia
۸/۳

۷

۳
Deadpool
۸/۶

۸

۷
Batman v Superman: Dawn of Justice
۷/۵

۹

۱۰
The Jungle Book
۸/۳

۱۰

۵
10 Cloverfield Lane
۷/۶

تهیه شده در زومجی

عکس العمل شما نسبت به این مطلب؟

خنده‌دار

0%

هورا

0%

واقعا!؟

0%

هِ هِ

0%

ناراحت

0%

خشم!

0%

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار zoooom بازدید : 261 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:37

استودیو بازی‌سازی فراگ‌ورز سازنده بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter تریلر جدیدی از روند گیم‌پلی این بازی منتشر کرد. با زومجی و تماشای این تریلر همراه باشید.

استودیو بازی‌سازی فراگ‌ورز تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی کارآگاهی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter در وبلاگ پلی‌استیشن منتشر کرد. در بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter بازیکنان می‌توانند چند شخصیت مختلف را کنترل کنند، محیط بازی شبه جهان باز شده است و همچنین در بازی حالتی شبیه تعقیب و گریز سری Assassin’s Creed وجود دارد.

بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه در مناطق شهر لندن تردد کنند. هر منطقه دارای محیطی باز است که برای رفت ‌و آمد به آنجا می‌توان از درشکه و اسب استفاده کرد (حین سفر با درشکه بازی درحالت بارگذاری قرار می‌گیرد.)

بازیکنان برای پیش بردن پرونده‌ها می‌توانند چند شخصیت از جمله شرلوک هولمز، واتسون و ویگینز را کنترل کنند. در ویدیو شرلوک هولمز، ویگینز را مأمور می‌کند تا یکی از مظنون‌های پرونده را تعقیب کند. همان‌طور که گفتیم حالت تعقیب و گریز در این بازی شبیه سری بازی‌های Assassin’s Creed است. همچنین برای پیش بردن پرونده‌های بازی، بازیکنان می‌توانند از مهارت‌های شخصیت‌ها مانند استراق سمع استفاده کنند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند دوربین بازی را از حالت‌سوم شخص به اول‌شخص تغییر بدهند تا بتوانند صحنه جرم را بهتر بررسی کنند. شما می‌توانید در ادامه تریلر گیم‌ پلی بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter را تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter در روز ۷ خرداد برروی کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 می‌توانند با پیش‌خرید این بازی، چند لباس اضافه نیز برای شخصیت شرلوک هولمز دریافت کنند.

منبع:‌ GameSpot

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار zoooom بازدید : 280 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:27

بازی Uncharted 4: A Thiefs’s End هفته‌ی گذشته عرضه شد و یکی از بهترین بازی‌ های کنسولی تا به امروز لقب گرفت. اکنون نیز تعدادی عکس بسیار زیبا از حالت عکاسی این بازی منتشر شده که زومجی شما را به دیدن آنها دعوت می‌کند.

مقالات مرتبط

آخرین شاهکار ناتی داگ یعنی Uncharted 4 که هفته‌ی گذشته منتشر شد، دارای بخشی مجزا به نام حالت عکاسی یا Photo Mode است که بازیکنان با بهره‌گیری از خلاقیت خود و مناظر چشم‌نواز این بازی می‌توانند تصاویر فوق‌العاده زیبایی را شکار کنند که گویی کاملا واقعی هستند و از طبیعت حقیقی گرفته شده‌اند! این حالت با بهره‌مندی از ابزار‌ها، امکانات و قابلیت‌های جذابی که دارد (مثل امکان حذف اشخاص از تصاویر) به یکی از جالب‌ترین بخش‌های این بازی تبدیل شده است. در وبلاگ پلی‌استیشن نیز آموزش‌ها و روش‌های عکاسی بهتر در Uncharted 4 قرار داده شده و علاقه‌مندان می‌توانند با یادگیری این فنون، تصاویر زیباتری از بازی تهیه کنند. تعدادی از این تصاویر زیبا را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

توجه: برخی تصاویر ممکن است موجب لو رفتن بخش‌هایی از داستان بازی شوند!

منبع: Kotaku

عکس العمل شما نسبت به این مطلب؟

خنده‌دار

0%

هورا

0%

واقعا!؟

0%

هِ هِ

0%

ناراحت

0%

خشم!

0%

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار zoooom بازدید : 284 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:27

فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows در تاریخ ۳  ژوئن (۱۴ خرداد) اکران خواهد شد. بتازگی کمپانی پارامونت ویدیویی منتشر کرده است که در آن «کیسی جونز» به وسیله یک چوب هاکی با نینجاهای شیطانی مبارزه می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.شعبه استرالیایی کمپانی پارامونت پیکچرز، تریلر جدیدی از فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows را در یوتیوب منتشر کرده که در آن برخی از شیوه‌های جالب مبارزه کیسی جونز با چوب هاکی قابل مشاهده است. او توپ هاکی را به سمت دشمنان شوت می‌کند، با چوب دفاع می‌کند و با آن به دشمنان ضربه می‌زند.  شما می‌توانید در ادامه این ویدیو را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

استفن امل، بازیگر سریال Arrow ایفاگر نقش کیسی جونز در فیلم جدید «لاک پشت های نینجا» است. او در سریال‌های The Flash و Legends of Tomorrow نیز حضور داشته است.  مِگان فاکس، ویل آرنت، و تایلر پری و همچنین هنرپیشه‌گان تیم لاک‌پشت‌ها،  الن ریچسون، جِرمی هاوارد، پیت پلوسزک ونول فیشر دیگر بازیگران این فیلم هستند که در آن به ایفای نقش می‎پردازند.

در این فیلم دشمنان قدیمی و معروف این مجموعه از جمله «بیباپ» با بازی  گری ویلیامز، «راک‌ استدی» با بازی استفان فارلی، قهرمان ایرلندی مسابقات کشتی‌کج و همچنین «کرنگ» با بازی فرد ارمیسن حضور دارند.

منبع: GameSpot

عکس العمل شما نسبت به این مطلب؟

خنده‌دار

0%

هورا

0%

واقعا!؟

0%

هِ هِ

0%

ناراحت

0%

خشم!

0%

زوم کن و زون کن...
ما را در سایت زوم کن و زون کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار zoooom بازدید : 325 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:27